HYDRANT
Dołączył: 22 Paź 2013 Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:39, 22 Lut 2014 Temat postu: Scenariusze |
|
|
Łowcy głów
Każdy z grających dostaje znacznik i zaczyna grę w pojedynkę. Gra rozpoczyna się gdy wszyscy z grających rozbiegną się po terenie gry. Trafieni są zobowiązani do oddawania swoich znaczników osobom, które ich wyeliminowały a ponadto mogą być poproszeni do sprzymierzenia się ze swoim pogromcą. Tworzone w ten sposób grupy rozpadają się gdy trafiony zostaje ich przywódca (odpadają z gry a przywódca oddaje swój znacznik osobie, która go trafiła). Wygrywa osoba, która zbierze największą ilość znaczników.
Potrzebne 20-30 znacznikow.
Zdobycie flagi
Celem gry jest zdobycie flagi. Można wyróżnić dwa rodzaje rozgrywki:
1) jedna flaga – pojedyncza flaga zostaje umieszczona na środku terenu gry. Zadaniem stron grających jest dotarcie do flagi. Istnieje wiele możliwości rozegrania tego scenariusza – zwycięzcą może być strona, która pierwsza dotrze do flagi ; strona, która przetransportuje flagę do własnej bazy ; strona, która przetransportuje flagę do bazy przeciwnika ; strona, która utrzyma flagę przez określony czas (albo jeszcze inaczej). Zamiast flagi można użyć w scenariuszu innego rekwizytu np. rannego, którego trzeba przenieść na noszach, palety piwa, którą należy obronić itp. itd.
2) dwie flagi – obie strony posiadają flagę (bazę). Zadaniem stron jest przejęcie flagi przeciwnika i dostarczenie jej do bazy własnej. Położenie flagi nie musi być znane stronie przeciwnej. Nie może być ona przenoszona przez broniących ją żołnierzy w inne miejsce (chyba, że gracze umówią się inaczej). Wyjątkiem od tej zasady jest odbicie straconej flagi zanim został ona dostarczona do bazy przeciwnika i ponowne przetransportowanie jej do punktu wyjściowego.
Scenariusz inaczej znany jako „Capture the Flag”.
3) N flag – gdzie „N” jest ilością flag. Określona ilość flag oznacza bazy, które obie strony starają się przejąć i kontrolować. Flaga jest kontrolowana przez stronę, gdy przynajmniej jeden jej graczy znajduję się w jej pobliżu. Wygrywa ta grupa graczy, która po określonym czasie gry kontroluje więcej flag niż strona przeciwna. Najlepiej wyznaczać nieparzystą ilość flag by wykluczyć możliwość remisu. W Szczecinie scenariusz bywa grany jako „Pięć Baz” gdzie obie strony kontrolują na starcie po jednej z baz i starają się przejąć pozostałe.
Eskorta
Jedna z grup graczy otrzymuje zdanie ochrony ważnej przesyłki lub osoby (VIPa) do wyznaczonego punktu na terenie gry. Utrata przesyłki lub trafienie VIPa oznacza dla tej grupy natychmiastową przegraną. Podział na strony jest w tym scenariuszu uzależniony od terenu gry i długości trasy, jaką musi przebyć eskorta.
Zakładnicy
Jedna ze stron otrzymuje zadanie odbicia zakładnika (zakładników) z rąk drugiej strony – porywaczy. Porywacze nie mogą zabić zakładników jednak mogą dowolnie wybrać punkt (punkty), w których będą ich przetrzymywać. Podział stron powinien faworyzować grupę odbijająca zakładników.
Bomba
Jedna ze stron ma za zadanie wysadzenie pewnego obiektu (obiektów) na terenie gry. Otrzymują bombę (bomby), której umieszczenie obok obiektu niszczy go po określonym wcześniej czasie. Grupa przeciwna ma za zadanie ochronę obiektu i zaczyna grę w jego pobliżu. Ciekawym pomysłem jest wprowadzenie funkcji sapera, który jako jedyny może użyć bomby. Utrata saperów uniemożliwia grupie wysadzenie obiektów.
Koktajl Mołotowa
Niezłe podsumowanie dnia. Gra, w której nie ma ani wygranych ani pokonanych. Kilka (ew. kilkanaście) drużyn trzy osobowych. Każda "trójka" gra z każdą, co przypomina trochę "Eliminację". Zdjęty schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie kontrolnym zbierze się kworum (trzech graczy) powstaje nowa drużyna i włącza się do gry. I tak przez około 30 min.
Jeńcy
Bardzo ciekawa alternatywa do zwykłego wybijania przeciwników. W grze udział biorą dwie drużyny. Zadaniem każdej z drużyn jest wzięcie do niewoli 4 jeńców i doprowadzenie ich do swojej bazy. Jeńcem zostaje osoba która jest trafiona w ręce albo nogi. Trafienie w korpus lub głowę traktowane jest jako wyeliminowanie. Statut jeńca jest ściśle określony. Zawodnik, który zostaje jeńcem musi usiąść na ziemi i trzymać się jedną ręką za głowę. Nie może się poruszać, ani strzelać. Jeżeli dotknie go atakujący to musi podążyć za nim do bazy przeciwnika. Zawodnik eskortowany musi mieć rękę na głowie aby się odróżniał od osoby eskortującej go. Jeniec może zostać oswobodzony w dwojaki sposób: przez wyeliminowanie eskorty i dotknięcie przez swojego gracza lub przez odbicie go z bazy przeciwnika (również dotknięcie przez swojego gracza). Gra kończy się gdy jedna z drużyn pochwyci 4 jeńców i odprowadzi do swojej bazy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|