FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy :: Galerie :: Rejestracja :: Profil :: Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości :: Zaloguj
Regulamin spotkań z limitem fps obowiązujące na Szczecińskic

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.asgmost.fora.pl Strona Główna -> Raporty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HYDRANT




Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:00, 04 Mar 2014    Temat postu: Regulamin spotkań z limitem fps obowiązujące na Szczecińskic

Regulamin spotkań z limitem fps




1. Wstęp

2. Zasady Nadrzędne

3. Bezpieczeństwo - Zasady

4. Repliki i Amunicja - Zasady

5. Pirotechnika - Zasady

6. Gra - Zasady

7. Zachowanie trupów - Zasady

8. Sprzątanie miejsc spotkań

9. Dobre zachowanie AS

10. Snajper




1. Wstęp

Airsoft (zwany również ASG) jest sportem, i jak każdy sport, musi mieć jasno określone reguły.

Ze względu na swoją specyfikę, (min. brak wyraźnych śladów trafienia, ryzyko uszkodzeń ciała) wymaga od uczestników honorowego zachowania, bezwzględnej uczciwości i żelaznego przestrzegania zasad.

Łamanie poniższych zasad może skutkować usunięciem danej osoby/grupy osób z terenu gry, oraz czasowy lub permanentny ban na grach i imprezach organizowanych przez Szczecińskie Środowisko Airsoftowe.



2. Zasady Nadrzędne

Mottem przewodnim jest:

NAJPIERW MYŚL - POTEM STRZELAJ.

Żadne zasady nie zastąpią używania mózgu. Pamiętaj, Airsoft to sport ekstremalny. Swoją bezmyślnością możesz zrobić dużą krzywdę innym.
Najważniejsze jest bezpieczeństwo, graczy oraz Twoje.

Najważniejszą zasadą jest:

NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY.

Zasada ta dotyczy wszystkich osób przebywających na terenie gry podczas jej trwania.
Zarówno graczy, jak i osoby towarzyszące, np. fotografów, koordynatorów, reporterów itd.
W przypadku zauważenia na terenie gry osób cywilnych bez ochrony oczu lub spoza środowiska AS (spacerowicze, grzybiarze itp), gra zostaje zamrożona do momentu opuszczenia przez nie terenu.



3. Bezpieczeństwo - Zasady

3.1 Wymagane jest abyś posiadał ochronę oczu, która jest w stanie wytrzymać strzał z repliki o mocy 500fps z przyłożenia.

3.2 Twoja osłona oczu, musi dobrze je zasłaniać, pewnie się trzymać.

3.3 Możesz zostać poproszony o pokazanie swojej ochrony oczu przez innych graczy. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu
okaże się niewystarczająca, lub zostanie uszkodzona przez kulki, nie możesz brać udziału w grze.

3.4 Przez cały czas gry nie powinieneś zdejmować ochrony oczu.

3.5 Nie strzelaj, nie ustawiaj hop-up'u, nie „sprawdzaj” swojej repliki poza grą, na respie lub w punkcie zbiórki. Jeżeli musisz to zrobić, odejdź kawałek w kierunku, w którym nie ma innych graczy oraz osób postronnych.

3.6 Na szczecińskich spotkaniach obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu i wszelkich używek odurzających!

3.7 Pamiętajmy że ASG może generować pewne uszkodzenia ciała!
Zabezpiecz newralgiczne części ciała!
Pamiętaj że jeżeli nie zabezpieczysz twarzy, możesz stracić zęba i jednocześnie kogoś w taki sam sposób go pozbawić.



4. Repliki i Amunicja - Zasady

4.1 W terenie otwartym dopuszcza się używanie replik o mocy nie większej niż 450 fps.

4.2 W budynkach można strzelać tylko z replik, których moc nie przekracza 350 fps.

4.2a Istnieje możliwość ostrzeliwania się z budynku, jednak w momencie kiedy przeciwnik jest blisko, zaleca się zmianę repliki na słabszą.

4.3a - Moc powyżej 450 fps mogą mieć tylko repliki karabinów snajperskich, para-snajperskich o następujących cechach:
- aktywny tryb ognia semi
- zakaz używania trybu auto w czasie gry
- mile widziany układ ograniczający szybkostrzelność
- maksymalna moc do 600 fps

4.3b - Osoba chcąca wziąć udział w spotkaniu jak snajper musi zgłosić to, na forum oraz przed spotkaniem wyjść na środek, poinformować innych o tym fakcie.
W sytuacji kiedy nie uzyska zgody graczy na używanie tej broni, może brać udział w spotkaniu z repliką zgodną z przyjętym limitem fps.

4.3c - Osoba dopuszczona do gry z repliką karabinu snajperskiego, para-snajperskiego jest zobowiązania do posiadania repliki o mocy do 350 fps, pistoletu tudzież innego karabinka.

4.4 Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama.

4.5 Na dystansach bliskich starajmy się nie strzelać z replik, których prędkość wylotowa na kulkach 0.20 wynosi 440-450 fps'ów.
W takiej sytuacji, trafienie można zasygnalizować, mówić danej osobie "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów.

4.6 W sytuacji czystego prawdopodobnego strzału na bliską odległość z replik >350-450fps minimalny dystans strzału wynosi ~10-15m. Poniżej tego dystansu krzyczymy pif paf tylko w przypadku zaskoczenia nieświadomego naszej obecności przeciwnika. Nasza replika musi być wycelowana w oponenta.

4.7 Przy jednoczesnym lub prawie jednoczesnym trafieniu graczy nawzajem, obaj liczą się jako trafieni. Taka samo postępujemy w wypadku nagłego i dynamicznego wpadnięcia na siebie graczy przeciwnych drużyn na niebezpiecznym dystansie

4.8 Jeżeli nie widzisz celu do którego chcesz oddać strzał, nie rób tego. Dotyczy to wystawiania repliki zza rogu, oraz nad wszelkiego rodzaju przeszkody. Nie widzisz, nie strzelasz.



5. Pirotechnika - Zasady

5.1 Rzut granatem należy zasygnalizować krzykiem „Granat!”.

5.2 Na spotkaniach dozwolone jest korzystanie z pirotechniki, ale jedynie miotanej ręcznie.

5.3 Używanie wszelkiej pirotechniki możliwe jest tylko i wyłącznie po weryfikacji i zaakceptowaniu jej przez wszystkich graczy przed każdym spotkaniem.

5.4 Na zarośniętych miejscówkach nie wolno używać pirotechniki podczas trwania suchych dni, gdy można spowodować pożar. Zazwyczaj jest to ustalane przed grą, na forum lub na miejscu.



6. Gra - Zasady

6.1 Nie obrażaj innych graczy.

6.2 Terminatorstwo, będzie surowo karane. Wszelkie spory dotyczące terminatorstwa rozwiązujemy na miejscu. Jeżeli jesteś przekonany że ktoś terminatoruje, wyjaśnij to z nim od razu. Inni gracze wstawią się za Tobą.

6.3 Trafienie w broń eliminuje broń. Możesz wtedy sięgnąć po drugą (np pistolet), lub udać się na respawn, skąd powrócisz z działającą bronią.

6.4 Wszystkie grupy zobowiązane są do posiadania na każdym spotkaniu taśm umożliwiających rozróżnienie stron konfliktu. Alternatywą jest naramiennik z taśmami.

6.5 Jeżeli na terenie gry pojawiły się osoby, przypadkowe, należy zamrozić grę w tym miejscu i poczekać aż osoby te oddalą się. Oraz poinformować innych graczy okrzykiem "Cywile", co jednoznacznie powinno doprowadzić do zamrożenia gry w danym terenie.

6.6 Jeżeli dana grupa chce skorzystać z miejscówki nieżalenie od odbywających się spotkań, jest proszona o poinformowanie o tym fakcie, 7 dni wcześniej. W momencie kiedy chce zorganizować na danym terenie scenariusz dla reszty środowiska, miejscówka jest im automatycznie przyznawana.

6.6a Najpóźniej może to zrobić w niedzielę lub poniedziałek wieczorem, po założeniu ankiety na następny weekend. Wtedy Moderator usunie zarezerwowaną miejscówkę z listy.

6.6b Każda grupa ma możliwość raz w miesiącu zarezerwować miejsce spotkań.
Rezerwacja musi dotyczyć konkretnego miejsca, nie dopuszczamy ankiet dotyczących rezerwacji miejscówki.

6.7 Każdy gracz jest zobowiązany do posiadania name tape’a, lub zwykłego kawałka taśmy klejącej z napisana na nim nickiem pod jaką występuje w środowisku. Ma to na celu łatwiejsze zidentyfikowania gracze w czasie spotkań, w czasie pojawienia się spięć. Osoba bez name tape’a lub kawałka taśmy z nickiem, musi liczyć się z możliwością niedopuszczenia do gry.

6.8 W chwili podziału na drużyny, grupy zorganizowane są proszone o przypomnienie wszystkim biorącym udział w spotkaniu osobą, o obowiązujących zasadach.



7. Zachowanie trupów - Zasady

Jeśli gracz został trafiony, postępuje w następującej kolejności:

7.1 Krzyczy „dostałem!”.

7.2 Wyciąga czerwony materiał i umieszcza go w widocznym miejscu.

7.3 Schodzi na respawn w sposób nie kolidujący z grą pozostałych graczy, najprostszą drogą.
Nie wolno wędrować, ani tym bardziej „zwiedzać”. Zwiedzanie, czyli sprawdzanie pozycji przeciwnika, będzie stanowczo karane.

7.4 „Trup” nie ma prawa rozmawiać z „żywymi” graczami żadnej z drużyn, dopóki nie dotrze na respa.
Jeśli „Trup” złamie milczenie, osoba do której się odezwał zostaje trupem i też wraca na respa.



8. Sprzątanie miejsc spotkań

8.1 Wszyscy uczestnicy spotkań zobowiązani są do sprzątania swoich śmieci, w miarę możliwości również cudzych

8.2 Co jakiś czas będzie organizowany wypad mający na celu posprzątanie miejsca spotkań.



9. Dobre zachowanie AS

9.1 Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do reagowania i upominania osób łamiących ogólno przyjęte zasady, nie spychamy odpowiedzialności na jedną osobę.

9.2 Poświęć swój czas na wytłumaczenie zasad nowym graczom, dzięki temu w przyszłości możesz liczyć na wartościowych graczy.

9.3a Repliki mają być zakryte w trakcie transportu na miejsce strzelanki, nie stosowanie się do tego zapisu może skutkować wykluczeniem z lokalnych spotkań.

9.3b Zwracaj uwagę osobą noszącym repliki na wierzchu w miejscach publicznych.

9.4 Na szczecińskich spotkaniach obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu i wszelkich używek odurzających!



10.Snajper

- Moc powyżej 450 fps mogą mieć tylko repliki karabinów snajperskich, para-snajperskich o następujących cechach:
- aktywny tryb ognia semi
- zakaz używania trybu auto w czasie gry
- mile widziany układ ograniczający szybkostrzelność
- maksymalna moc do 600 fps

- Osoba chcąca wziąć udział w spotkaniu jak snajper musi zgłosić to, na forum oraz przed spotkaniem wyjść na środek, poinformować innych o tym fakcie.
W sytuacji kiedy nie uzyska zgody graczy na używanie tej broni, może brać udział w spotkaniu z repliką zgodną z przyjętym limitem fps.

- Osoba dopuszczona do gry z repliką karabinu snajperskiego, para-snajperskiego jest zobowiązania do posiadania repliki o mocy do 350 fps, pistoletu tudzież innego karabinka.

Gracz:
- osoba chcąca wziąć udział w spotkaniu jak snajper musi zgłosić ten fakt, na forum oraz przed spotkaniem wyjść na środek i poinformować innych o tym fakcie.
Jest też zobowiązana do zaprezentowania repliki o mocy do 350 fps
W sytuacji kiedy nie uzyska zgody graczy na używanie tej broni, może brać udział w spotkaniu z repliką zgodną z przyjętym limitem fps


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Igor




Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard

PostWysłany: Wto 10:06, 04 Mar 2014    Temat postu:

fajne, może stworzymy kiedyś własny, póki co sprawdza się stwierdzenie -
NIE RÓB INNEMU CO TOBIE NIEMIŁE!!!!
ktoś kto ma 350fps może zrobić więcej krzywdy niż ten co ma 600 jak nie myśli co robi ( mieliśmy kiedyś taki przykład).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.asgmost.fora.pl Strona Główna -> Raporty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Army Design by mfs9 - Strik9
Regulamin